Werkkostenregeling: Alle details op een rij
Vanaf 1 januari 2015 is de werkkostenregeling verplicht ingevoerd in Nederland. Maar vanaf 1 januari 2011 kunnen werkgevers er al voor kiezen de regeling toe te passen. Om de overgangsperiode soepel te laten verlopen is er voor een ruime overgangstermijn van vier jaar gekozen. Maar wat moet u nu precies weten over de werkkostenregeling? Hoe moet u zich voorbereiden, en wat zijn de belangrijke aspecten? Wij zetten graag alle details voor u op een rijtje.
De werkkostenregeling
De werkkostenregeling vervangt een 29-tal aan regels die momenteel het doen van vergoeden en verstrekkingen aan uw werknemers bepalen. De werkkostenregeling is de enige regeling waar u nog rekening mee hoeft te houden bij het doen van vergoedingen en verstrekkingen.
Maar natuurlijk is het belangrijk dat u zich voorbereid op de overgang op de werkkostenregeling. Hoewel veel managers hier tegen op zien, hoeft dit helemaal geen obstakel te zijn! Uit onze ervaring blijkt dat de onderstaande punten door velen als de grootste obstakels worden gezien.
Het budget
Wat mag ik vergoeden of verstrekken?
Vullen verstrekkingen op de werkplek ook mijn budget op?